21. Tydzień Kina Hiszpańskiego
Najlepsze kino hiszpańskie!
Kino Charlie
Łódź, ul. Piotrkowska 203/205
kasa, informacje: 42 636 00 92
powrót do strony głównej
10 - 16 marca 2023 r.
Jeden z najbardziej wyczekiwanych przeglądów filmowych powraca!
Po dwuletniej pandemicznej przerwie, Tydzień Kina Hiszpańskiego odbędzie się już po raz 21.
W programie nie zabraknie kina autorskiego i gatunkowego, uznanych głosów i debiutujących twórców, wzruszeń, mocnych wrażeń i lokalnego kolorytu!
bilety 25/21 zł
karnet 126 zł
nie obowiązują inne zniżki
FILM OTWARCIA
BARCELONA 77 reż. Alberto Rodríguez
polska premiera
Po sześciu latach nieobecności w kinach Alberto Rodríguez („7 dziewic”, „Grupa 7”, „Stare grzechy mają długie cienie”, „Człowiek o tysiącu twarzy”) powraca z filmem, który zagłębia się w przeszłość, aby spróbować wyjaśnić hiszpańską tożsamość dziś. „Modelo 77” to opowieść oparta na tysiącach prawdziwych historii więźniów, którzy w 1977 roku tłumnie zażądali amnestii, ponieważ uważali, że ich wyroki były wytworem reżimu politycznego, który zniknął wraz z nadejściem transformacji ustrojowej.
Młody księgowy, Manuel (Miguel Herrán) czeka w więzieniu na proces o defraudację. Grozi mu nieproporcjonalnie wysoka w stosunku do popełnionego przestępstwa kara. Wkrótce wraz z kompanem z celi, Pinem (Javier Gutiérrez) dołącza do grupy więźniów, która organizuje manifestację z hasłami o amnestii. Rozpoczyna się wojna o wolność, która wstrząśnie hiszpańskim systemem więziennictwa. Jeśli coś zmienia się na zewnątrz, musi przejść transformację również w środku.
24 GODZINY reż. Juan Diego Botto
polska premiera
„24 godziny” to film o rodzinie, miłości i braterstwie w czasach kryzysu ekonomicznego oraz o tym, jak uczucie i solidarność mogą być motorem napędowym do pójścia naprzód. To ekscytująca podróż z czasem na obrzeżach wielkiego miasta, skupiona na trzech postaciach zagrożonych eksmisją i konsekwencjami wynikającymi z długów, w jakie popadły. To odliczanie, żeby utrzymać się na powierzchni i przetrwać kluczowe 24 godziny, które mogą na zawsze zmienić ich życie.
Rafa (Luis Tosar), prawnik specjalizujący się w prawie pracy, ma piekielnie trudny dzień. Próbuje pomóc udręczonej zbliżającą się eksmisją Azucenie (Penélope Cruz), kasjerce w supermarkecie i matce; pasierbowi Raulowi (Christian Checa), ukochanej Helenie (Aixa Villagrán), która niebawem będzie rodzić oraz imigrantce, która traci opiekę nad córką. W tym samym czasie toczy się historia Germana (Font García), biznesmena-bankruta, który nie odbiera ważnych telefonów od matki, Teodory (Adelfa Calvo). Historie bohaterów splatają w różnych momentach filmu.
12 marca, godz. 18:00 - zamów bilet
DZIKIE SŁONECZNIKI reż. Jaime Rosales
polska premiera
Laureat Nagrody Goya za „Samotność”, Jaime Rosales, powraca na peryferie Barcelony w przejmującym dramacie społecznym, w którym Anna Castillo błyszczy jak nigdy dotąd.
Jak powiedział reżyser, inspiracją do napisania scenariusza i stworzenia postaci głównej bohaterki był fotoreportaż młodej Amerykanki, w którym pokazała swoje trzy związki. Zdjęcia do filmu powstały w Barcelonie i Melilli.
Julia (Anna Castillo) jest bezrobotną, 22-letnią samotną matką dwojga małych dzieci, która zakochuje się w impulsywnym i konfliktowym Oscarze (Oriol Pla). Wchodzi z nim w związek pełen wzlotów i upadków, balansujący między miłosną egzaltacją i wybuchami przemocy. Mimo to zaczynają wspólne życie. Kiedy spędzą ze sobą więcej czasu i poznają się lepiej, Julia zacznie się zastanawiać, czy jej nowy chłopak jest naprawdę tym, kogo potrzebuje u swojego boku, czy to właściwy związek i czy jest w nim szczęśliwa. Te pytania i refleksje, a także ostra kłótnia z Oscarem spowodowana zazdrością skłonią Julię do osobistej podróży w poszukiwaniu uśmiechu losu dla siebie i całej rodziny.
13 marca, godz. 18:30 - zamów bilet
WASYL reż. Avelina Prat
polska premiera
Debiutancki film fabularny Aveliny Prat o bułgarskim emigrancie w Hiszpanii, ekspercie od szachów i mieszkającym w Walencji emerytowanym architekcie. To film o przyjaźni, solidarności, szacunku, poszukiwaniu swojego miejsca na świecie, ale również o podejrzliwości i nienawiści.
Vasil (Ivan Barnev) jest pełnym entuzjazmu, cierpliwym mężczyzną o wielkim sercu. Interesujący, dobrze wykształcony, był mistrzem brydża i szachów w swoim kraju. Jest wszechstronnie uzdolniony, ale z konieczności ima się każdej pracy. Raz jest kucharzem, raz hydraulikiem. Przyjmie każde zajęcie, żeby zarobić na życie. Mimo to, zawsze jest optymistą.
Alfredo (Karra Elejalde) jest samotnym, drobiazgowym, wybrednym maniakiem. Ma trudny charakter, jednak kiedy znajoma prosi go o pomoc dla bezdomnego Bułgara, okazuje się, że ma serce na dłoni i pozwala mu zamieszkać w swoim mieszkaniu ku wielkiemu zdziwieniu córki, Luisy (Alexandra Jiménez).
Tych dwóch mężczyzn nie łączy nic poza pasją do szachów. Pomimo różnic, Vasil będzie stopniowo burzyć mury zbudowane przez Alfreda, ponieważ ma dar – wie, jak zmienić osoby, z którymi przebywa.
14 marca, godz. 18:30 - zamów bilet
JOSEFINA reż. Javier Marco
Pierwszy pełnometrażowy film fabularny Javiera Marco, zdobywcy Nagrody Goya w 2021 roku za krótki metraż, „A la cara”.
„Józefina” to spotkanie dwóch samotnych dusz: Juana (Roberto Álamo) i Berty (Emma Suárez). Potrzeba wypełnienia pustki, w której żyją, sprawi, że będą próbowali odnaleźć się poza otaczającą ich rzeczywistością.
Juan żyje sam w mieszkaniu niedawno zmarłej matki. Jest małomównym i smutnym człowiekiem, który pracuje w więzieniu jako ochroniarz. Pewnego ranka, jadąc autobusem do pracy, spotyka kobietę, która od razu przykuwa jego uwagę. Dzięki dostępowi do więziennych kamer Juan wie, że Berta ma syna w więzieniu i że odwiedza go w każdą niedzielę. Kiedy ponownie spotykają się w autobusie i zaczynają rozmawiać, Juan okłamuje Bertę. Mówi jej, że jeździ do więzienia, by zobaczyć się z osadzoną tam córką, Józefiną. Potrzeba wypełnienia pustki, w której żyją Juan i Berta, sprawia, że zaczynają spotykać się poza otaczającą ich rzeczywistością.
15 marca, godz. 19:30 - zamów bilet
SIERPIEŃ W MADRYCIE reż. Jonás Trueba
polska premiera
Jonás Trueba („Wszystkie piosenki są o mnie”, „Powrót do miłości”) reżyseruje ten niezwykły i poruszający obraz, nawiązujący do dzieł Erica Rohmera i pobrzmiewający rytmami flamenco w wykonaniu Solei Morente.
“Sierpień w Madrycie” to film-pamiętnik. Intymna podróż w poszukiwaniu znaków. Filozoficzno-mistyczna letnia opowieść, na wskroś radosna i świąteczna.
Sierpień w Madrycie to piekło. Ci, którzy mogą, uciekają przed upałem na wybrzeża Morza Śródziemnego lub Atlantyku, a miasto pustoszeje. Na tych, którzy nie mogą wyjechać i na turystów, którym skwar niestraszny, czekają miejskie ferie, takie jak San Cayetano, San Lorenzo czy Virgen de la Paloma, Odbywają się one w pierwszej połowie sierpnia w centralnych dzielnicach stolicy Hiszpanii. Jedną z uczestniczek tych zabaw jest 33-letnia Eva (Itsaso Arana), która decyzję o sierpniowym pobycie w Madrycie traktuje jako akt wiary. Ma potrzebę nowych odczuć i ufa, że stanie się to właśnie w lecie. Podczas madryckich wakacji Eva spotyka starych znajomych i poznaje nowe osoby. Stara się rozwiązać ich problemy, nie wiedząc, że tak naprawdę pomaga sobie. Odkrywa się na nowo, by już nigdy nie być tym, kim była.
16 marca, godz. 18:00 - zamów bilet
FILM ZAMKNIĘCIA
SEVILLANAS I BROOKLYN reż. Vicente Villanueva
polska premiera
Komedia romantyczna w rytmie sevillanas, rozgrywająca się w stolicy Andaluzji, z Caroliną Yuste („Carmen y Lola”) w roli głównej. Warto podkreślić udział znakomitych piosenkarzy w ścieżce dźwiękowej filmu, między innymi Gerónima Raucha, Vanesy Martín i Miguela Povedy.
Skromna rodzina z problemami finansowymi postanawia udaje, że mieszka w luksusowym domu, by wynająć pokój zamożnemu afroamerykańskiemu studentowi, Arielowi Brooklynowi (Sergio Momo), który w zamian zapłaci im niezły czynsz. Nic jednak nie potoczy się zgodnie z oczekiwaniami, bo Ariel jest sprytny i szybko zorientuje się w oszustwie. Córka klanu, Ana (Carolina Yuste), która uczy dzieci, jak tańczyć sevillanas i zna angielski, odkrywa, że Ariel robi sobie z nich żarty, ale pomimo oczywistych różnic i absurdalnych sytuacji, w których się znajdują w wyniku oszustwa, jest zmuszona żyć z nim pod jednym dachem ze wszystkimi tego konsekwencjami.